En snabb och enkel väg att fånga upp trender
och attityder är genom e-mailbaserade undersökningar. Jag kan erbjuda en sådan
beprövad lösning som underlag för medial användning och som underlag vid
politisk lobbying och egna beslut.
Det enda som krävs är tillgång till ett e-mailregister. Det kan handla om
kunder, medarbetare eller grupper som är intressanta för företaget och
organisationen. Jag står för formulering av frågor, genomförande av själva
undersökningen, analys och rapport. Nästa steg är att formulera resultatet som
nyhetsbrev, artiklar eller pressreleaser. En kortare intervjuträning utifrån
undersökningsresultatet ökar genomslagskraften. Jag samarbetar med
undersökningsföretaget Ibisco, som har tillgång till den rätta tekniken.
Kunder
För
ALMI Företagspartners räkning genomför jag ALMI Barometern två gånger om året.
Respondenter är koncernens drygt 300 företagskonsulter som finns i landets 21
län. Jag har också genomfört ett antal specialbarometrar kring innovationer,
nyföretagande, länsaktörer inom företagande, framtida trender och bland
företagsanställda.
Mätningar